Welkom. Uw laatste bezoek was woensdag 08 februari 2012 21:01.

Snel inloggen of registreer uzelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. OpenMinded Forum
  2. OpenMinded
  3. Nieuws
  4. Doe mee met de OpenMinded Zomerspecial 2008!

Dit onderwerp heeft 57 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 16-06-2008 10:19.

Doe mee met de OpenMinded Zomerspecial 2008!

1. Het punt is, Daisuke, je hebt echt photoshop nodig als je het jezelf makkelijk wilt maken. Download het ergens en werk eraan om meer kennis te hebben op de essentiele vlakken anders blijf je je steeds afhankelijk van iedereen opstellen en daar kom je niet verder mee.

New interest: BEARD Guy J, now with extra STUBBLE

2. Ik kan de huiverigheid om aan Photoshop te beginnen best begrijpen (*wurgt het nog een keer voor de goede orde*), maar het is gewoon zo ongeveer *het* standaardprogramma, en je kan er enorm veel mee. Als je het eenmaal zo ver hebt dat het naar je luistert. Daar ben ik persoonlijk ook nog niet, maar wie weet, ooit komt het nog zover. :-)

En als ik dan toch een berichtje aan het tikken ben in deze thread: Moeten brieven voor de brievenpagina ook in deze opmaak, of kunnen die gewoon als tekst ingezonden worden?

XWA

3. Met (alles behalve 1.1) openCanvas kan je ook psds openen.

Brieven ook in deze opmaak. Voor de zomerspecial moeten compleet afgewerkte pagina's ingeleverd worden, omdat we niet een apart persoon op DTP hebben zitten voor dit project.

4. Nee, brieven juist niet, Fenko, die komen samen op de brieven pagina net als vorig jaar en hoeven geen paginga opmaak te hebben omdat ze allemaal bij elkaar en door elkaar heen geplakt moeten worden en misschien dan her en der aangepast moeten worden op voor leesbaarheid en plaatsign. Het is handig als je er zelf iets moois van wilt maken om dit in photshop of indesign te doen omdat je dan er een kleine vormgeving aan kunt doen - of je kunt hem met de hand schrijven en inscannen - kijk maar even naar hoe we het deden in de vorige zomerspecial, xwingace.

Nog even over toelating op het Open Circle forum omdat we daar vragen over krijgen. Dit is bedoeld voor tekenaars die al wat ervaring hebben en/of waar we vaker mee samen werken of willen gaan samenwerken of waar we al een vertrouwensband mee hebben opgebouwd. Als je daar toegang tot wilt moet je Fenko een pmmetje sturen met motivatie en tekenwerk om wat van jezelf te laten zien. Daarop kijken we dan of je daar op je plek bent of toch nog eerst wat beter moet worden. Sorry, want dat was niet duidelijk in mijn eerdere post (ik ga er te vaak van uit dat wat in mijn hoofd zit ook in ieders hoofd zit ^_^ ) De criteria voor bijvoorbeeld meedoen met de Zomerspecial en achter de schermen meekijken voor verschillende lopende projecten zijn niet hetzelfde. De eerste ligt bv een stuk lager dan de tweede. Lid worden van de circle zelf is nog weer een stapje hoger.

5. Lol, het is allemaal niet zo simpel als het lijkt, zo'n Zomerspecial... ;) Leuk om de ontstaanskant van zo'n uitgave een keer (deels) mee te maken :)

"Art is running away, without leaving home" - T. Tharp

6. ja ik vind het altijd super interesant, plus je wadeert het eindresultaat altijd veel meer ^^

"If the Muse arrives late for work, you begin without them." Peter S. Beagle

7. 7 Juni krijg ik een uitleg over photoshop

check my posts :D

8. zorg dat je je tekning dan klaar hebt zodat je hem alleen maar hoeft aan te passen in adobe en dan kun je hem die zelfde dag nog opsturen ^-^ (ik weet niet precies de datum dat ie ingeleverd moet worden, de deadline bedoel ik dan...XD )

Als je wilt dan kun je je schets van je tekening naar openminded at gmail sturen zodat je feedback kunt krijgen zonder dat de rest van d lezers hem van te voren heeft gezien :D

9. 16 juni was de deadline, geloofk :)

10. quote:

narratress schreef op 27 mei 2008 @ 19:36:
    zorg dat je je tekning dan klaar hebt zodat je hem alleen maar hoeft aan te passen in adobe en dan kun je hem die zelfde dag nog opsturen ^-^ (ik weet niet precies de datum dat ie ingeleverd moet worden, de deadline bedoel ik dan...XD )

Als je wilt dan kun je je schets van je tekening naar openminded at gmail sturen zodat je feedback kunt krijgen zonder dat de rest van d lezers hem van te voren heeft gezien :D
    Haha, eigenlijk was ik bezig met een andere tekening maar ik denk dat ik straks even begin aan die van de zomerspecial *-* Thx Narratras!

11. quote:

Gina schreef op 27 mei 2008 @ 20:40:
    16 juni was de deadline, geloofk :)

hahaha dank u

oh dai mocht het niet lukken met adobe, geef het op tijd aan want dan kan men je nog helpen :)

narratress wijzigde dit bericht op 27-05-2008 20:55 met 25%

12. quote:

narratress schreef op 27 mei 2008 @ 20:55:
    [...]

hahaha dank u

oh dai mocht het niet lukken met adobe, geef het op tijd aan want dan kan men je nog helpen :)
    Ahhhhhh, That's Sweet *-* *_* <-------- (grotere zus van baby smiley)

13. Hoi,

Ik weet niet helemaal hoe het aanmelden werkt, maar ik ben hiernaartoe doorverwezen. Ik wil graag meedoen ^^ Ik maak een strip maar weet nog niet helemaal het aantal pagina's. Dat moet Vrijdag/zaterdag duidelijk worden.

Ik vroeg me wel af of er een minimum en maximum in effect was, want dat is hier wel nodige info xD

Why does the government insist on reminding us that...our days are numbered...

14. Het beste kun je hier gewoon je ideetjes posten dan kijken we er even naar. Lengte mag je zelf bepalen, maar begin aan iets dat ook haalbaar is binnen de tijd. We kunnen op dit moment het meeste puzzels en doe opdrachten gebruiken. Minimum is 1 pagina, maximum mag je dus zelf weten. We bekijken alles wat ingezonden wordt en als het past in de bundel en de kwaliteit is goed genoeg (voor de zomerspecial hebben we altijd een lage drempel) dan plaatsen we het.

15. Oh, dat posten moet hier. Ik had het gemaild, maar denk dat het weer niet aangekomen is :S Maar hierbij mijn idee.

Dit is de hoofdpersoon. Hij heeft geen naam, aangezien deze in de korte comic niet voorkomt.
    *censuur* gna gna :P Sorry, opdracht van hogeraf ;)

*snip* (see above)

Gina wijzigde dit bericht op 05-06-2008 17:30 met 63%

16. Mew,
    Ik heb je op MSN al gesproken XD

Maar OM-mertjes, aangezien ik Gina persoonlijk ken, ga ik haar een beetje aansturen, ish that okay?

You wear nothing, but you wear it so well...

17. Helemaal prima ^_^ ik ben zelf zo druk nu.

18. I knows *pats you*

rustig aan doen, kay?
    *hug hug*

You wear nothing, but you wear it so well...

19. quote:

Ealynn schreef op 04 juni 2008 @ 23:41:
    Helemaal prima ^_^ ik ben zelf zo druk nu.
    He Ealynn, ik vroeg me af, wanneer komt je volgende update op je site? Of wordt dat de uiteindelijke film? Ben heel benieuwd! ^__^

20. De uiteindelijke film gaat pas natuurlijk heel kort voor de deadline medio augustus af zijn ;) dit zijn alleen nog storyboards en schetsen. Aangezien ik morgennacht vertrek naar Frankrijk voor een week voor het animatie film festival Annecy, komt er daarna pas weer een update ^_^;

21. Hey mensen,

Sorry maar ik trek mijn deelname hoogstwaarschijnlijk terug. Ik heb teveel werk nog voor school en mijn eigen circle, en heb dus nog maar een kwart van het verhaaltje kunnen tekenen.

Dus bij deze: verwacht niks, als het toch afkomt stuur ik het alsnog door. Maar denk niet dat het doorgaat.

Why does the government insist on reminding us that...our days are numbered...

22. Idem..

Ik wou er afgelopen week aan werken.. Maar doordat ik die week te druk was met geldzorgen en gemekker met wanbetalende debiteuren (het is in Nederland nationale sport om facturen pas op het allerlaatst te betalen), ben ik daar niet aan toegekomen.

En dit weekend moest ik naar Tokio Hotel concert.. en de TH afterparty.. en de TH after-afterparty.. en nu ben ik best wel dood en brak..

En ach, wat ik wou inzenden was toch een beetje te ranzig denk ik xD

Psst.. jongetje.. psst.. psst! hey jongetje! psst!

23. TH? you like your boys skinny don't you? XD

24. Och.. ik noem het "een exclusieve smaak, een fijnproever waardig" ;)

En als dan zo'n leuke boy, zegmaar, Bill 4 jaar geleden, je vraagt of hij even op je brede schouders mag zitten om betere foto's/filmpjes te schieten (scheelt als je lang bent, ik had een geweldig uitzicht).. Daar zeg je geen nee tegen. ;)
    Alleen jammer dat ik mijn tong heb opengehaalt aan die kutbeugel toen hij me bedankte.

..grapje :P

Psst.. jongetje.. psst.. psst! hey jongetje! psst!

25. XD LOL