Welkom. Uw laatste bezoek was woensdag 08 februari 2012 20:55.
Dit onderwerp heeft 57 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 16-06-2008 10:19.
Doe mee met de OpenMinded Zomerspecial 2008!
- Geplaatst op zaterdag 24 mei 2008 11:21
Dat begrijp ik, ik begin zelf pas net met Photoshop te experimenteren, maar vergeet niet dat je in zo'n programma een heleboel correcties kan maken wat betreft grootte. Zolang je de tekeningen in het echt groot genoeg maakt (en dat is iets kleiner dan A4, dus laten we zeggen 2 cm binnen de randen van het papier) kun je het inscannen en als het nodig is kleiner maken, of misschien groter, als de resolutie van de scan goed genoeg is. (resolutie is hoe precies de scan gemaakt wordt, bijvoorbeeld 75 dpi betekent 75 dots per inch, wat neerkomt op 75 puntjes/pixels op een vierkante inch. 75 dpi is voor digitaal goed genoeg, voor drukken is het vaak 300 dpi of hoger, dus 300 pixels per inch, wat veel gedetailleerder is en waardoor, bij het vergroten van de afbeelding, het er niet meteen pixelig/grof uitziet). Dus mocht het niet in de mal passen, kun je de afbeelding(en) eventueel nog digitaal aanpassen, dan is het werk ook niet voor niets geweestquote:
Daisuke-Niwa schreef op 24 mei 2008 @ 07:54:
Gina, Ik heb nog nooit iets gedaan in een mal. Weet niet eens hoe dat moet.
Straks begin ik te tekenen en dan?.... ik kan het beter eerst vragen voordat ik vanalles fout doe.
Anders is het verspilde moeite geweest. Ik ben nu al een stuk verder nu ik weet hoe het moet (dankzij Fenko). Alleen nu nog de andere 2 pagina's kunnen openen, hihi.
Zolang het origineel maar A4 is en de scan minstens 300 dpi. Snap je?"Art is running away, without leaving home" - T. Tharp - Geplaatst op zaterdag 24 mei 2008 12:06
je kan gimp proberen die moet het kunnenquote:
Daisuke-Niwa schreef op 22 mei 2008 @ 18:27:
[...]
Kan ik ook de maten overnemen en dat op een a4tje indelen?
Als ik het dan af heb kan ik hem scannen en opsturen, of is dat geen mogelijkheid?
Anders moet ik over grijs heengaan tekenen
De mal kan ik niet downlaoden hier. hij vraagt met welk programma ik hem wil openen. zowel word als paint werkt niet.
eigenlijk geen enkel prog,.
www.gimp.org
de download voor windows : HIER
ze hebben ook een linux versie en een osX versie en het is eigenlijk gewoon een gratis/opensource versie van photoshop die wat minder snelle pc vraagt (en ook wat minder kan trouwens) daarmee moet je psd betanden kunnen openenWie ben ik om aan mijzelf te twijfelen ? -Loesje - Geplaatst op zaterdag 24 mei 2008 12:53Je hebt echt photoshop nodig om fijn te kunnen werken.New interest: BEARD Guy J, now with extra STUBBLE
- Geplaatst op zaterdag 24 mei 2008 14:41
hmm true true maar je kan er bijna alle bestanden mee openen en ze dan omzetten naar een tekenprogramma waar je veel mee werkt (dus om bestanden te openen en converteren is het fijn) enne het heeft alle basis functies die photoshop heeft.quote:
Ealynn schreef op 24 mei 2008 @ 12:53:
Je hebt echt photoshop nodig om fijn te kunnen werken.Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen ? -Loesje - Geplaatst op zaterdag 24 mei 2008 17:29Misschien loop ik inderdaad te hard van stapel en moet ik gewoon klein beginnen. Er zijn wel andere mogelijkheden ooit een stripje te maken maar bij deze was het zo dat mijn art misschien geaccepteert zou worden, aangezien iedereen mag meedoen (ookal ben je nog niet zo heel erg goed). Bij een ander boekje word het juist lastiger. Maargoed, ik denk dat een leuke illustratie ook wel kan. Kan die wel gewoon op a4 ingezonden worden? Zo niet, kan iemand mij dan de juiste pagina toesturen? want ik kan ze hier niet openen.
Nouja, vanaaf eerst dansen en daarna lekker tekenen! (en ik had nog wel zo'n grappig stripje in gedachtten, haha) Maakt niet uit, volgende keer beter~!check my posts :D - Geplaatst op maandag 26 mei 2008 22:26Ehm, ik heb een ideetje voor een stripje. Nog niks uitgewerkt verder, maar het heeft humor en minor nudity. Moet ik het idee hier voorleggen of een mailtje sturen? Of willen jullie het idee via schetsen zien? (die moet ik dan nog maken, maar dat kan, duurt alleen even)."Art is running away, without leaving home" - T. Tharp
- Geplaatst op dinsdag 27 mei 2008 07:46Ik weet ook iets leuks maar ik ka nog steeds de pagi'na's dniet downloaden
check my posts :D - Geplaatst op dinsdag 27 mei 2008 09:19@Gina: als je je concept uitlegt en schetsen toont wordt je kans groter dat het geplaats kan worden, omdat we je dan feedback kunnen geven. Maar het is jouw keuze. Minor nudity is geen probleem, zolang je geen geslachtsdelen in beeld brengt.
@Dai: je hebt het belangrijkste: het formaat (linkerpagina). De rechterpagina staat er misschien niet als jpeg, maar die is precies dezelfde grootte, omgedraaid. Die psds heb je dus niet nodig. Begin gewoon met tekenen!
Extra tekst die in de rechter pagina staat:
Klik de mapjes met Mal en Inlever specificaties aan voor
alle informatie - laat je er niet door afschrikken, maar vraag
op het forum als je niet weet wat het allemaal betekent.
En laat verder op forum (www.op-minded.com)
je voortgang zien en overleg even wat je gaat maken.
We hebben voor de Zomerspecial speciaal weer een
aparte topic achter de schermen in het Open Circle
gedeelte, kun je hier nog niet op, stuur dan een PM naar
Fenko en die geeft je dan toegang.
De deadline is 16 juni! Succes en maak er iets moois/
hilarisch/fouts/zomers van!
Nu mis je helemaal niets meer.Fenko wijzigde dit bericht op 27-05-2008 09:23 met 11% - Geplaatst op dinsdag 27 mei 2008 10:25Het punt is, Daisuke, je hebt echt photoshop nodig als je het jezelf makkelijk wilt maken. Download het ergens en werk eraan om meer kennis te hebben op de essentiele vlakken anders blijf je je steeds afhankelijk van iedereen opstellen en daar kom je niet verder mee.New interest: BEARD Guy J, now with extra STUBBLE
- Geplaatst op dinsdag 27 mei 2008 12:29Ik kan de huiverigheid om aan Photoshop te beginnen best begrijpen (*wurgt het nog een keer voor de goede orde*), maar het is gewoon zo ongeveer *het* standaardprogramma, en je kan er enorm veel mee. Als je het eenmaal zo ver hebt dat het naar je luistert. Daar ben ik persoonlijk ook nog niet, maar wie weet, ooit komt het nog zover. :-)
En als ik dan toch een berichtje aan het tikken ben in deze thread: Moeten brieven voor de brievenpagina ook in deze opmaak, of kunnen die gewoon als tekst ingezonden worden?
XWA - Geplaatst op dinsdag 27 mei 2008 12:40Met (alles behalve 1.1) openCanvas kan je ook psds openen.
Brieven ook in deze opmaak. Voor de zomerspecial moeten compleet afgewerkte pagina's ingeleverd worden, omdat we niet een apart persoon op DTP hebben zitten voor dit project. - Geplaatst op dinsdag 27 mei 2008 13:14Nee, brieven juist niet, Fenko, die komen samen op de brieven pagina net als vorig jaar en hoeven geen paginga opmaak te hebben omdat ze allemaal bij elkaar en door elkaar heen geplakt moeten worden en misschien dan her en der aangepast moeten worden op voor leesbaarheid en plaatsign. Het is handig als je er zelf iets moois van wilt maken om dit in photshop of indesign te doen omdat je dan er een kleine vormgeving aan kunt doen - of je kunt hem met de hand schrijven en inscannen - kijk maar even naar hoe we het deden in de vorige zomerspecial, xwingace.
Nog even over toelating op het Open Circle forum omdat we daar vragen over krijgen. Dit is bedoeld voor tekenaars die al wat ervaring hebben en/of waar we vaker mee samen werken of willen gaan samenwerken of waar we al een vertrouwensband mee hebben opgebouwd. Als je daar toegang tot wilt moet je Fenko een pmmetje sturen met motivatie en tekenwerk om wat van jezelf te laten zien. Daarop kijken we dan of je daar op je plek bent of toch nog eerst wat beter moet worden. Sorry, want dat was niet duidelijk in mijn eerdere post (ik ga er te vaak van uit dat wat in mijn hoofd zit ook in ieders hoofd zit ^_^ ) De criteria voor bijvoorbeeld meedoen met de Zomerspecial en achter de schermen meekijken voor verschillende lopende projecten zijn niet hetzelfde. De eerste ligt bv een stuk lager dan de tweede. Lid worden van de circle zelf is nog weer een stapje hoger.New interest: BEARD Guy J, now with extra STUBBLE - Geplaatst op dinsdag 27 mei 2008 15:09Lol, het is allemaal niet zo simpel als het lijkt, zo'n Zomerspecial...
Leuk om de ontstaanskant van zo'n uitgave een keer (deels) mee te maken
"Art is running away, without leaving home" - T. Tharp - Geplaatst op dinsdag 27 mei 2008 18:27ja ik vind het altijd super interesant, plus je wadeert het eindresultaat altijd veel meer ^^"If the Muse arrives late for work, you begin without them." Peter S. Beagle
- Geplaatst op dinsdag 27 mei 2008 18:567 Juni krijg ik een uitleg over photoshopcheck my posts :D
- Geplaatst op dinsdag 27 mei 2008 19:36zorg dat je je tekning dan klaar hebt zodat je hem alleen maar hoeft aan te passen in adobe en dan kun je hem die zelfde dag nog opsturen ^-^ (ik weet niet precies de datum dat ie ingeleverd moet worden, de deadline bedoel ik dan...XD )
Als je wilt dan kun je je schets van je tekening naar openminded at gmail sturen zodat je feedback kunt krijgen zonder dat de rest van d lezers hem van te voren heeft gezien
"If the Muse arrives late for work, you begin without them." Peter S. Beagle - Geplaatst op dinsdag 27 mei 2008 20:4016 juni was de deadline, geloofk
"Art is running away, without leaving home" - T. Tharp - Geplaatst op dinsdag 27 mei 2008 20:51
Haha, eigenlijk was ik bezig met een andere tekening maar ik denk dat ik straks even begin aan die van de zomerspecial *-* Thx Narratras!quote:
narratress schreef op 27 mei 2008 @ 19:36:
zorg dat je je tekning dan klaar hebt zodat je hem alleen maar hoeft aan te passen in adobe en dan kun je hem die zelfde dag nog opsturen ^-^ (ik weet niet precies de datum dat ie ingeleverd moet worden, de deadline bedoel ik dan...XD )
Als je wilt dan kun je je schets van je tekening naar openminded at gmail sturen zodat je feedback kunt krijgen zonder dat de rest van d lezers hem van te voren heeft gezien
check my posts :D - Geplaatst op dinsdag 27 mei 2008 20:55
quote:
hahaha dank u
oh dai mocht het niet lukken met adobe, geef het op tijd aan want dan kan men je nog helpen
narratress wijzigde dit bericht op 27-05-2008 20:55 met 25%"If the Muse arrives late for work, you begin without them." Peter S. Beagle - Geplaatst op dinsdag 27 mei 2008 21:10
Ahhhhhh, That's Sweet *-* *_* <-------- (grotere zus van baby smiley)quote:
narratress schreef op 27 mei 2008 @ 20:55:
[...]
hahaha dank u
oh dai mocht het niet lukken met adobe, geef het op tijd aan want dan kan men je nog helpen
check my posts :D - Geplaatst op woensdag 04 juni 2008 11:17Hoi,
Ik weet niet helemaal hoe het aanmelden werkt, maar ik ben hiernaartoe doorverwezen. Ik wil graag meedoen ^^ Ik maak een strip maar weet nog niet helemaal het aantal pagina's. Dat moet Vrijdag/zaterdag duidelijk worden.
Ik vroeg me wel af of er een minimum en maximum in effect was, want dat is hier wel nodige info xDWhy does the government insist on reminding us that...our days are numbered... - Geplaatst op woensdag 04 juni 2008 11:33Het beste kun je hier gewoon je ideetjes posten dan kijken we er even naar. Lengte mag je zelf bepalen, maar begin aan iets dat ook haalbaar is binnen de tijd. We kunnen op dit moment het meeste puzzels en doe opdrachten gebruiken. Minimum is 1 pagina, maximum mag je dus zelf weten. We bekijken alles wat ingezonden wordt en als het past in de bundel en de kwaliteit is goed genoeg (voor de zomerspecial hebben we altijd een lage drempel) dan plaatsen we het.New interest: BEARD Guy J, now with extra STUBBLE
- Geplaatst op woensdag 04 juni 2008 12:49Oh, dat posten moet hier. Ik had het gemaild, maar denk dat het weer niet aangekomen is :S Maar hierbij mijn idee.
Dit is de hoofdpersoon. Hij heeft geen naam, aangezien deze in de korte comic niet voorkomt.
*censuur* gna gna
Sorry, opdracht van hogeraf 
*snip* (see above)Gina wijzigde dit bericht op 05-06-2008 17:30 met 63%"Art is running away, without leaving home" - T. Tharp - Geplaatst op woensdag 04 juni 2008 22:05Mew,
Ik heb je op MSN al gesproken XD
Maar OM-mertjes, aangezien ik Gina persoonlijk ken, ga ik haar een beetje aansturen, ish that okay?You wear nothing, but you wear it so well... - Geplaatst op woensdag 04 juni 2008 23:41Helemaal prima ^_^ ik ben zelf zo druk nu.New interest: BEARD Guy J, now with extra STUBBLE
Dit onderwerp heeft 57 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 16-06-2008 10:19.