Welkom. Uw laatste bezoek was woensdag 08 februari 2012 20:53.
Dit onderwerp heeft 7 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 03-09-2009 13:16.
Vragen over Gastartiest worden
- Geplaatst op dinsdag 01 september 2009 08:01Heey~ ik ben Lydia, maar iedereen noemt me Yumi dus noem me maar Yumi ;D
ok ik had wat vraagjes over gastartiest worden. de info die er al staat heeft me ook geholpen maar wil meer wete ;D
ok kijke of ik al mn vrage nog in een keer kan herinnere xD (waarschijnlijk niet xD; )
-hoe oud moet je zijn?
-hoe zit het met meetings n stuff? teken je met zn alle? of kan je ook alleen tekenen en je spul opsture?
-verdien je nog iets aan j werk of is het puur voor de lol & publicatie?
-zijn er onderwerpen waar je naartoe moet werken als gastartiest? kom je altijd in zo'n ... 'groeps pocket' terecht?
-hoe lang zijn de meeste doujins die gastartieste maken?
-welke eisen moeten de doujins aan voldoen? (behalve dat ze niet super crappy getekend moete zijn enzo, ik heb t over de pagina layout etc. )
en even iets uit mijn artestieke belang xD
-is er iemand hier die traditionele screentones gebruikt?? want ik kan geen winkel/site vinden waar je ze kan kopen >_< en ik wil dat wel uitprobere ;D ik gebruik wel digitale screentone (ook al heb momenteel wat probleme met mn manga studio =___=; en mn computer)
even he, geen van deze vrage zijn op een negatieve manier bedoeld, ik wil t gewoon weten~ ^^
verder... ik vraag hier alleen xD ik zou wel gastartiest misschien wille worden, maar ik ben pas 15~ en dit schooljaar gaat zwaar worden voor mij =___=;
maar ik wil overal vroeg bij zijn en over ingeligt zijn dus vandaar dak t nu al vraag xD
ehm verder kan ik al wel wat samples geve van mn tekeningen maar momenteel staan er voornamelijk oude tekeningen op mijn deviantArt omdat ik laaaang inactief ben geweest en te lui om te uploade xD; en ik heb zon hekel aan mn scanner want die verneukt de kwaliteit altijd D<
mja iik zal hier 1 tekening bij zetten (hoop dat t werkt, waarschijnlyk nie dus kopieer de link dan maar xD; )
dit is een nieuw uitprobeersel, nieuwe stijl in early stages er zijn nog een aantal errors waar ik aan ga werken bij de volgende~ maar ik bn blij met mn vonst van mn teken media nu ik nieuwe spulle heb kan ik het nog verder verbetere~ - Geplaatst op dinsdag 01 september 2009 08:51Over de vereisten wat betreft gastartiestschap kan ik je weinig zeggen. Maar ingaand op je screentones-vraag; die kun je via archonia.com bestellen. Persoonlijk doe ik ook alles digitaal want het scheelt een hoop tijd, en volgens de tutorials om met analoge screentones te werken een hoop moeite (uitsnijden is niet mijn beste ding), plus het kost best wat geld. Maar ik heb ze wel eens via archonia gezien. Even zoeken op 'deleter' of techno'.
Je tekenart ziet er leuk uit. Je bent vijftien en je tekent al zo? Veel blijven tekenen, want je hebt echt potentieel. Let wel op je grammatica *grammar nazi*, want ik kreeg een beetje twitchjes bij de consistente -n weglaten bij een woord xox - Geplaatst op dinsdag 01 september 2009 13:25Hey~
Toen de groep begon was ik... even denken... 16 geloof ik. En ik was niet de jongste
We proberen wel zo veel mogelijk meetings te houden, maar meestal is dat om te overleggen en niet om te tekenen. Dit gebeurt meestal gewoon alleen. Of je regelt natuurlijk dat je eens gezellig een middagje met elkaar samen gaat werken!
We zijn al helemaal happy als we geen verlies draaien ;D Het is dus eigenlijk vooral voor de lol en de publicatie.
Als je als gastartiest meewerkt aan een groepspocket, zit daar vrijwel altijd een thema aan vast. Dit hoeft niet restrictief te zijn; vaak kan je het thema losjes opvatten. Maar eigenlijk is alleen de Zomerspecial 'lang leve de lol'.
Ik weet niet zeker wat je bedoelt met altijd in een groepspocket terechtkomen? Gastartiesten hebben we vooral om meer diversiteit te verkrijgen in onze pockets, dus het is niet zo dat we opeens een 'gastartiesten-only' bundel gaan maken
De lengte van de verhalen verschilt heel erg; als een gastartiest al eens eerder heeft laten zien dat hij/zij een verhaal kan maken is het voor ons 'veiliger' meer paginas beschikbaar te stellen. Maar meestal varieert het heel erg; van 6 tot 30, heb ik gezien.
De pagina layout verschilt elke keer weer ^^;; Meestal hebben we ruim van te voren een mal waarin alles moet passen enzo.
Wat ook heel belangrijk is: je moet tegen opbouwende kritiek kunnen. Het is niet zo dat we meteen alle fouten en verbeterpunten eruit pikken en hierover gaan zeuren, maar we vinden het wel heel fijn als iemand openstaat voor verbeterpuntjes. Dat maakt de samenwerking veel makkelijker
En tsja, verder... volgens deadlines kunnen werken is natuurlijk ook belangrijk ;D
Volgens mij gebruikt niemand hier traditionele rasters. Daarvoor moet je bij Neutral zijn; die hebben daar het geduld voor XD
Het makkelijkst is mee te doen aan de jaarlijkse Zomerspecial. Die van dit jaar is uitgegeven op de Chibicon, maar volgend jaar komt deel 4 eraan ;D Ik weet niet of je er al van gehoord had, maar de zomerspecial is een zwart-wit vakantieboek waar zoveel mogelijk verschillende mensen aan meewerken. Het is voor een paar gastartiesten die nu meewerken aan de nieuwe pocket een springplank geweest; ze hebben eerst voor de ZS wat ingeleverd en laten zien wat ze in hun mars hebben enzo.
Als je nog meer vragen hebt; post er op los :D!The greater the artist, the greater the doubt. Total confidence is only given to the less talented as a consolation price. - Geplaatst op dinsdag 01 september 2009 17:56- Er is geen leeftijdsgrens, enkel selectie op capaciteiten.
- Meeste leden tekenen op zichzelf en sturen digitaal op. Meetings zijn gewoonlijk voor planning.
- Niemand in Nederland verdient aan doujinshi tekenen.
- De definitie van 'gastartiest' is dat je in een gezamelijke bundel een bijdrage maakt. De zomerspecial is het laagstdrempelig; andere kom je enkel in op uitnodiging.
- Gastartiest bijdragen varieren in aantal pagina's. 1 is voorgekomen, 30 ook.
- Eisen voor de zomerspecial zijn simpel: een kijker moet er plezier aan beleven. Voor andere bundels bestaan wat striktere kwaliteitseisen en is meestal een thema waaraan de verhalen moeten voldoen.
Ik zie op DA dat je al vaker strippagina's hebt getekend. Kan ook zien waarom je bij openminded aanklopt.
Ik zie wel potentie; maak als start bijvoorbeeld een strip voor de volgende zomerbundel. - Geplaatst op woensdag 02 september 2009 08:21ok voor nemesae:
sorry voor m'n slechte grammatica en spelling xD; ok hier zijn mijn verklaringen: op het internet schrijf ik bijna nooit serieus als het niet serieus geschreven hoort te zijn ^^; verder.. heb ik dyslexie ^^; dus sorry xD; ik zal mn best doen wat netter te schrijven haha xD en thanks for the tip, ik wil ook waarschijnlijk niet standaard met traditionele screentones gaan tekenen, maar ik vind het leuk om dingen uit te proberen (en geld is meestal geen probleem want ik heb voor mijn leeftijd een extreem goed betaalde baan ;D wel veel werk >^< ) xD zo heb ik al met extreem veel verschillende media gewerkt
voor Pax-Dracona:
ah ok dan hoef ik me niet zon zorge te maken xD
ik bedoelde eigenlijk gewoon of je als gastartiest standaard mee werkt aan een groeps pocket xD;
ik mag dat thema wel, 'lang leve de lol' whaha xD
ok das wel handig jah~
oh ik kan wel tegen kritiek, en als ik nasty terug ga doen, wijs me er please meteen op, want het is mn voornemen daar tegen te kunnen, maar ik heb het nog niet zo vaak gehad dus ik weet niet precies hoe ik altijd reageer~ maar plz plz als ik onredelijk doe op wat voor manier heb ik graag mensen die me erop wijze, als ik niet weet wat ik fout doe kan ik er ok niet aan werke toch? ;D
oh nee nee ik wel toch denk k niet blijvend er mee werken, maar ik wil het gewoon uitproberen ^^
thanks for the info~
voor Fenko:
waar halen jullie dan mense vandaan om uit te nodige? ;D hoe vinden jullie die? via... real life of van jullie tekenhoekjes ofzo?
whaha ja idd xD mja de paginas die nu in mn gallery staan zijn zo extreem crappy xD; zelfs degene die ik pas heb gemaakt vind ik nu al weer slecht haha xD *zo critisch* mja ik kan het nie hebbe dat manga studio niet wil mee werken D< en mn hele computer opzich... en zelf heb ik geen macht op de computer want ik heb beperkte mogelijkheden dus mn pa moet me altijd helpen =___= en hij is nu zo ziek van het programma dat hij er voorlopig niks al wil doen dus ik kan geen fatsoenlijke screentones maken =___= wat voor programmas gebruiken jullie eigenlijk??
en hier meewerken is voornamelijk voor de lol en ervaring ;D ik wil wel wat weten over hoe je je werk bij de uitgever brengt, de kosten ervan etc etc. ~ maar dat hoor ik wel als ik goed genoeg ben om geaccepteerd te worden, en natuurlijk als ik me dan ook daadwerkelijk aanmeld xD
bedankt voor alle info ;D - Geplaatst op woensdag 02 september 2009 09:23We halen onze gasten overal vandaan, internet, vrienden die kunnen tekenen, andere doujinshi groepen.

En als we erg tevreden zijn over prestaties in de zomer special kun je ook op die manier benaderd worden.
je art werkt niet meer, misschien dat een link naar een online gallery beter is."If the Muse arrives late for work, you begin without them." Peter S. Beagle - Geplaatst op woensdag 02 september 2009 10:11Kopieer de link in een nieuwe tab of venster, dan doet ie het wel
New interest: BEARD Guy J, now with extra STUBBLE - Geplaatst op donderdag 03 september 2009 13:16mn gallery is hier xD http://n-kh-ff-fans.deviantart.com/ maar. er staan tot nu toe voornamelijk oude dinge in *zooo lelijk >_<* en mn nieuwste ben ik al niet meer tevrede mee haha xD maar iniedergeval zijn die beter dan mn oude whaha xD
Dit onderwerp heeft 7 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 03-09-2009 13:16.