Welkom. Uw laatste bezoek was woensdag 08 februari 2012 20:43.
Dit onderwerp heeft 18 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 01-07-2009 01:34.
Estroyer's werk
- Geplaatst op maandag 04 mei 2009 19:22Hier is wat recent werk van mij te zien. Mijn grote vriend hier met die krullen heet trouwens Dominick (of Dominiek in het NL).
Het is slechts een greep van wat ik hier heb liggen maar het geeft wel zo ongeveer weer wat ik doe en mijn algemene stijl (grof toch ietwat gedetailleerd).

Ben benieuwd naar reacties, maar ik heb er eerlijk gezegd totaal geen kijk op in hoeverre dit forum nog leeft dus we wachter het rustig af :-) - Geplaatst op maandag 04 mei 2009 20:01Ik ben erg te spreken over het gebeeldhouwde karakter van je eerste twee tekeningen. Ben zelf erg voorstander voor een hoekige stijl en zeker van hoekige kaaklijnen ^_^ als je wilt kan ik je wat tips geven. Ben je trouwens Elfquest fan? De blik van Domeniek op het tweede plaatje intrigeert me.New interest: BEARD Guy J, now with extra STUBBLE
- Geplaatst op maandag 04 mei 2009 23:19Aha, een mede-hoekige-kaaklijn-fan!
Ik merk zelf dat het op nogal wat weerstand stuit omdat in het algemeen puntige, spitse kinnen worden gewaardeerd maar ik vind het moeilijk om er z.g.n. "visueel" doorheen te kijken: de anatomie van zo'n gezicht is te veel uit z'n verband getrokken.
Tips: altijd welkom ik heb een paar jaartjes kunstacademie gehad, maar mijn richting was grafisch vormgeven en ben dus altijd veel met typografie bezig geweest.
Bloed kruipt toch waar het niet gaan kan en mijn liefde voor de mannelijke anatomie is na een paar jaar van onderdrukking toch weer tot uiting gekomen
Elfquest...heb even gegoogled maar het is mij niet geheel duidelijk wat het nu precies is...ik zou zeggen schijn eens een lichtje op :-)
En wat betreft die tips kom maar op!
Ik weet dat ik een aantal "handicaps" heb die terug te vinden zijn in veel van mijn werk en dat is jammer maar bepaalde dingen zijn moeilijk te onderdrukken.
Zo heb ik de neiging om erg veel krasserig te schetsen (hebben mijn docenten er niet uit weten te krijgen...) verder heb ik erg weinig geduld waardoor dingen vaak maar half of erg grof uit de verf komen en dat is best jammer want ik heb het gevoel dat ik nog lang mijn grenzen niet heb opgezocht wat betreft mijn kunnen.
Trouwens bedankt voor die Y-Gallery tip!
Ik wist niet wat ik zag, die regels zijn geweldig en nog strenger dan bij Aarin waar vrouwelijke vormen en afbeelding wel "gedoogd" worden.
Zelf teken ik zelden of nooit vrouwelijke figuren dus ik zal mij daar zeer zeker thuis voelen.
Ai, wat is dit een lange post geworden.
Laten we het erop houden dat er een wereld voor mij open gaat en dat ik het geweldig vind dat er zo veel mensen met mij zijn die ook liefde voor yaoi hebben en die creatief willen uiten.
Mijn eerste tekeningen dateren van toen ik een jaar of 14 was (ben nu 30 kun je nagaan en ik heb ze nog altijd bewaard),
Zal ophouden met mijn gespam,
Leuk kennis te hebben gemaakt! - Geplaatst op maandag 04 mei 2009 23:53Fijn dat ygallery een openbaring is ^_^ ga ik je daar zeker ook zien. Wat elfquest betreft. www.elfquest.com - je stijl deed me denken in het eerste plaatje aan de Allerhoogsten/High Ones, de vroege voorouders van de Elfen uit de serie. Wendy Pini, de tekenares is nu bezig met een yaoi bewerking van Masque of the Red Death.
Tips post ik later eventjes (is een beetje laat geworden hier en moet nog naar huis). Aangenaam kennis maken in ieder geval!
New interest: BEARD Guy J, now with extra STUBBLE - Geplaatst op dinsdag 05 mei 2009 11:18Grappig, ik moest ook gelijk aan Masque of the Red Death denken! (en daarmee natuurlijk Elfquest, een serie begonnen in de jaren 70, maar het is nog altijd de moeite waard om de (originele) serie te lezen) (wat mij doet denken dat die van mij al een tijd in iemand anders' kast liggen..tijd om ze terug te halen!)
Je grafische achtergrond komt wel tot uitting in je lijnzetting vind ik, kan je misschien nog meer ondersteunen/onderzoeken door een nog wat grotere variantie in lijndikte aan te houden waardoor het nog wat meer gaat spreken. Wel denk ik dat vorm (anatomie/houding) je eerste prioriteit moet zijn, dan komt daarna het grafische stuk ook weer beter uit.
Het is leuk om te zien omdat ik zelf oorspronkelijk ook veel hoekiger en 'westerser' tekende totdat ik anime en manga tegenkwam. Echt manga is het nooit geworden, maar ik kruip nu toch weer steeds meer naar westers en grafisch toe waar het tekenen betreft! We zijn wat dat betreft ook een erg 'westerse' cirkel. We hebben duidelijke oostelijke invloeden, en sommigen van ons tekenen meer in manga beeldtaal dan anderen, maar in vergelijking met veel andere cirkels trekken wij steeds meer de stripkant op zoals dat hier z'n traditie heeft. Best of Both, zou ik zeggen
Voor Anatomie wacht ik even op Ealynn's Fameuze Tips (ik hoop dat je er inmiddels een .doc bestandje van hebt getypt
die eigenlijk voor iedere tekenaar op bijna elk niveau nog erg van pas komen. Daarna kunnen we nog specifieke tips geven.
Welkom in idg!!Cosmic powers at the dinner table - Geplaatst op dinsdag 05 mei 2009 12:42Hahaha ^_^ een moment nog!New interest: BEARD Guy J, now with extra STUBBLE
- Geplaatst op woensdag 06 mei 2009 10:09Heb er gister nog weer een paar gemaakt;

Haha die werd veel gefavoriet op y-gallery :-)

- Geplaatst op zondag 10 mei 2009 16:32Je hebt een aparte en leuke wat donkere stijl, in die laatste illustratie komt het ook goed naar voren.
- Geplaatst op maandag 11 mei 2009 10:34Wellicht dat mijn liefde voor gothic muziek de schuldige is?
Maar dat heb je goed opgemerkt, mij zul je niet snel iets met pasteltinten zien doen...
Ben erg dol op contrast en ik kan de hele dag wel potretten van bishies tekenen gewoon omdat het leuk is...
Heb trouwens al wat leuke ideeen voor de zomer editie zitten schetsen, ik zal ervoor zorgen dat het deze week of anders in het weekend af komt. - Geplaatst op maandag 11 mei 2009 10:59*Love* de gebeeldhouwde stijl, doet me met liefde terug denken aan mijn stained glass strip van vorig jaar.
De kus is goed gelukt zeg, dat is echt heel moeilijk. Er zijn nog net een paar lijntjes die qua volume van het gezicht nog niet helemaal kloppen, maar verder, perfect
Wat de tweede tekening betreft, let erop dat al je onderdelen van dezelfde orde van grootte zijn. Het hoofd is bv nog wat groot en de arm links heeft nog niet heel duidelijk de aanduiding van waar het elleboog gewricht zit. Leuke design voor de kleding trouwens ^_^
Van de vorige serie kan ik je adviseren als je beter de anatomie onder de knie wilt krijgen te oefenen met foreshortening van armen en benen, het verkortingsperspectief is het moeilijkste om door te krijgen, maar wel wat je zal helpen om ingewikkelde driedimensionale poses kloppend te maken.New interest: BEARD Guy J, now with extra STUBBLE - Geplaatst op maandag 11 mei 2009 12:03Stuur je schetsen naar Kiki, Pax of Nwoppertje ^_^ dan kunnen ze zien of het past in de bundel, (als er drie mensen bv gaara's zandaanval oid doen dan is dat natuurlijk minder XD)New interest: BEARD Guy J, now with extra STUBBLE
- Geplaatst op maandag 11 mei 2009 12:16Ik zal ze uploaden inderdaad voor ik er veel werk insteek en ze inderdaad overbodig zijn, goed idee.
Hoe expliciet mogen seksueel getinte onderwerpen zijn eigenlijk? (gezien het yuri/yaoi uitgangspunt)
Bedankt voor de anatomie tips! Verhelderend om eens wat opbouwend commentaar te krijgen i.p.v. complimentjes (hoewel dat natuurlijk ook erg leuk is!)
Ja dat foreshortening is een pain in the ***! - Geplaatst op maandag 11 mei 2009 12:18Dames, hoe 'erg' willen jullie het in de zomerspecial? Traditie bij die bundel was altijd om het 16+ te houden en vooral meer op de parodie tour met foute dingen en schunnigheid, dus niet te full frontal bodyparts.New interest: BEARD Guy J, now with extra STUBBLE
- Geplaatst op maandag 11 mei 2009 12:39Ik had een leuk idee met een tweeling "zoek de tien verschillen" maar het neigt naar twincest...(geen ranzige dingen hoor)
Anders zal ik wel gewoon de schetsen tonen via een link per PM.
Trouwens worden de tekeningen jullie eigendom, hoe zit het met mijn en jullie rechten eigenlijk? - Geplaatst op maandag 11 mei 2009 13:12Leuk idee

Alles blijft eigendom van de tekenaar zelf natuurlijk, daar zouden we ook geen rechten over kunnen hebben. Het is alleen de policy dat niet meteen dingen die voor OM gemaakt zijn online gezet worden of zonder overleg in een ander boek oid gepubliceerd worden omdat dat natuurlijk ons boekje overbodig maakt. Dat geldt natuurlijk extra voor grotere bijdrages als strips.New interest: BEARD Guy J, now with extra STUBBLE - Geplaatst op maandag 11 mei 2009 13:16Goed, dan weet ik dat!
- Geplaatst op zondag 28 juni 2009 04:30Deze wilde ik toch even showen...het is geen klassieke manga stijl maar wel absolute yaoi...dat dan weer wel ;-)
Ik noem het "Dress":

- Geplaatst op zondag 28 juni 2009 10:20mooi kleur gebruik"If the Muse arrives late for work, you begin without them." Peter S. Beagle
- Geplaatst op woensdag 01 juli 2009 01:34Dank je Narratress :-)
Eindelijk een stripje!
Heb net wat zitten tekenen en dit is eruit gekomen:

Ik heb ontzettend veel lol gehad tijdens het tekenen ;-)
Het is ff snel grof op papier gezet dus geen mooie lijntjes, misschien is het de moeite waard om eens echt mooi uit te werken?
Zo nu ben ik weer uit gespamt!
Dit onderwerp heeft 18 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 01-07-2009 01:34.