Welkom. Uw laatste bezoek was zaterdag 19 mei 2012 00:26.
Dit onderwerp heeft 42 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 20-03-2009 15:18.
Aanmelding Hku!
- Geplaatst op woensdag 18 februari 2009 22:44Hee Peoples!
Was het bijna vergeten te zeggen.. ehm.. nee das niet waar. ik WAS! vergeten te zeggen dat ik sta aangemeld voor de opleiding 'Animation' op het KHU!!
So wish me Damn Luck!
(gaat weer verder met zijn toelatingsopdrachten)
check my posts :D - Geplaatst op woensdag 18 februari 2009 23:07Veel succes! Zorg dat je een portfolio samenstelt met divers werk. Veel verschillende stijlen, achtergronden, en laat zo min mogelijk manga als stijl zien, anders plaatsen ze je in een hokje. Manga laten ze niet snel toe tenzij je laat zien dat je ook wat anders kan, of wilt leren. Het zelfde geldt voor de toelatingsopdrachten.New interest: BEARD Guy J, now with extra STUBBLE
- Geplaatst op donderdag 19 februari 2009 10:20succes"If the Muse arrives late for work, you begin without them." Peter S. Beagle
- Geplaatst op donderdag 19 februari 2009 14:46O super bedankt Ealynn.
Ja de eerste dag word ons werk dus bekeken en dan kan je eventueel worden uitgenodigd voor een gesprek. Dan pas kan ik mijn portfolio laten zien.
Mijn toelatingsopdrachten bestaan meer uit cartoon dan manga. Ik moet er nog hard aan werken maar ben aardig op weg.
Ik gebruik voor alledrie de opdrachten verschillende stijlen, maar wel op de manier dat je mijn stijl er nog in herkent.. (klinkt lastig he hihi).
Maar bedankt!check my posts :D - Geplaatst op donderdag 19 februari 2009 22:53Hardstikke veel succes toegewenst, doe je best! Gambatte

- Geplaatst op vrijdag 20 februari 2009 15:38Heeft er iemand nog tips wat betreft achtergonden of bijvoorbeeld huisjes?
Ik moet een magische school tekenen voor één van mijn opdrachten maar vind het erg moeilijk, zit er al de hele middag aan zonder vooruitgang.check my posts :D - Geplaatst op vrijdag 20 februari 2009 15:51Neem referentie materiaal erbij: zoek op internet naar foto's of tekeningen van anderen over huisjes, magische scholen en doe daar inspiratie uit op.New interest: BEARD Guy J, now with extra STUBBLE
- Geplaatst op vrijdag 20 februari 2009 17:23gooi er een beetje sifi in ofzo, doe iets apparts.
Of kijk naar de magic school van Dungeons and dragons the movie. (gare film maar leuke set.)"If the Muse arrives late for work, you begin without them." Peter S. Beagle - Geplaatst op vrijdag 20 februari 2009 19:07Je kunt eerst experimenteren met een mood, een kleurstelling en van daaruit iets opbouwen. Of zoals Ealynn al zei, inspiratie opdoen met foto's en tekeningen, als je toevallig wat oude gebouwen in buurt hebt, schroom niet om zelf met je camera aan de slag te gaan ^^
- Geplaatst op vrijdag 20 februari 2009 21:53Dat zijn inderdaad goede ideen, Thx!
Maar wat is experimenteren met een mood of kleurstelling?check my posts :D - Geplaatst op zaterdag 21 februari 2009 00:46Als ik niet zo goed weet wat ik moet tekenen met een bepaalde opdracht, dan ga ik experimenteren met kleuren, niet direct met specifieke vormen, maar gewoon lagen kleur over elkaar heen, vaak ik het zo dat ik vanzelf vormen ga zien in de kleuren. Op deze manier kun je ook een soort mood, een sfeer creeëren en dat kun je als basis gebruiken voor een tekening.
Experimenteren met kleur vind ik het makkelijkst op de computer. Soms is een wit vel papier je vijand
- Geplaatst op zaterdag 21 februari 2009 20:00haha, ik doe vaak inspiratie op uit het niets. Aan hoe mensen reageren op iets of hoe bijvoorbeeld een etalage in elkaar steekt. Ik zie dingen vaak anders wat mij weer inspiratie geeft... wel grappig dat anderen het weer anders zien:Pcheck my posts :D
- Geplaatst op zondag 22 februari 2009 14:43Gelukkig maar, anders zou het een saaie wereld zijn

- Geplaatst op dinsdag 24 februari 2009 15:15Yes yes yes, My Inspiration didn't left me!!
Alles gaat nu wat soepeler nu mijn imagination terug is van vakantie. Ik ben volop aan het tekenen, verzinnen, bedenken, inkleuren, inscannen en veranderen. Misschien een ideetje hier wat te postten wat betreft kritiek?
Of liever niet... aangezien het wel officiele opdrachten zijn die iedereen dan kan zien.
Ik hoor het wel weeeer..
check my posts :D - Geplaatst op dinsdag 24 februari 2009 16:29het is misschien voor school maar het blijft van jouw dus ik denk dat het wel kan, tnzij je bang ent datiemand het idee pikt en het ook gaat gebruiken voor HKU XD"If the Muse arrives late for work, you begin without them." Peter S. Beagle
- Geplaatst op zondag 08 maart 2009 18:22Heee,
Nouja hier dan een tekening... zeg nog niet het verhaal erbij... leuk voor een hku opdracht?
Je ziet alleen de zwarte omlijnen niet mooi maar dat komt omdat die niet is uitvergroot
en dit is niet het photoshop bestand en photobucket krijgt hem niet mooi zodra ik hem heb verandert en heb opgeslagen.

Ik moet trouwens 18 maart naar de toelatingsdag.. Ealynn, hoe ging jou dag?
Ik ben best wel zenuwachtig, heb je misschien tips.... ik heb namelijk een hele lijst gekregen over allerlei dingen maar er staan bepaalde dingen in die ik totaal niet begrijp.. loop mezelf al helemaal op te winden.Daisuke-Niwa wijzigde dit bericht op 08-03-2009 18:59 met 106%check my posts :D - Geplaatst op donderdag 12 maart 2009 18:43Iemand Tips?check my posts :D
- Geplaatst op vrijdag 13 maart 2009 15:24Niet echt tips, alleen dat alle andere mensen waarschijnlijk ook zenuwachtig zijn
Probeer 'zen' en jezelf te blijven en laat zoveel mogelijk verschillende dingen zien. - Geplaatst op vrijdag 13 maart 2009 15:46Je kunt beter Kiki vragen om tips, want het gaat nu heel anders eraan toe dan toen ik toelating deed.
Wat de tekening betreft, van een tekening zonder context van wat de opdracht was kan ik weinig zeggen. Ik denk wel meteen 'manga' en 'schoolmeisje' wat niet origineel overkomt. Ook zie ik nog geen plaatsing van het figuur in een omgeving, ze zweeft hier in de leegte, wat niet laat zien of je goed achtergronden ed. kunt tekenen. Let ook op je anatomie, want deze tekening laat daar ook nog niet veel uitdaging in zien.New interest: BEARD Guy J, now with extra STUBBLE - Geplaatst op vrijdag 13 maart 2009 17:03O, als ik het zo allemaal hoor ben ik waarscheinlijk nog lang niet goed genoeg voor de opleiding.
Dit is namelijk 1 van me beste werken (wat betreft computer inkleuring)
Maar ik blijf doorgana en zie het woe wel.check my posts :D - Geplaatst op vrijdag 13 maart 2009 17:08Dat zou ik zeker doen. Maar laat ook gewoon nog wat meer zien van je werk voor de hku, dan is er een veel duidelijker beeld om iets van te zeggen dan van een losse tekening, dat bedoel ik te zeggen.New interest: BEARD Guy J, now with extra STUBBLE
- Geplaatst op vrijdag 13 maart 2009 17:13

Hier nog een fotootje van een andere opdracht... heb een foto gemaakt met me webcam dus de kleuren en vorm kloppen niet helemaal.
Wel leuk? (geheel zelf bedacht) en ja ik heb wel een goede portfolio samengesteld
check my posts :D - Geplaatst op vrijdag 13 maart 2009 18:57deze komt voor mij heel leuk en speels over."If the Muse arrives late for work, you begin without them." Peter S. Beagle
- Geplaatst op vrijdag 13 maart 2009 21:20Dat was voor mij ook de bedoeling bij deze tekening.
Hij is eigenlijk een klein beetje overbodig maar ik gebruik hem wel bij één van de opdrachten.
Nog opbouwende kritiek?check my posts :D - Geplaatst op zaterdag 14 maart 2009 09:39Het is heel moeilijk om je opbouwende kritiek te geven, je laat te weinig zien. Ik neem aan dat je verschillende opdrachten moet maken, ik weet ook niet wat de eisen zijn van HKU, maar met de eerste tekening, ik zal heel eerlijk zijn, zal het waarschijnlijk niet lukken.
Zoals ik al zei, ik weet niet wat de eisen zijn. Ik neem aan dat je zelf uitgezocht hebt op welk niveau je ongeveer moet zitten. In hoeverre je bijvoorbeeld anatomie moet beheersen.
Maar misschien gebruik je wel vele andere stijlen buiten anime, zo ja laat dat eens zien dan
De tweede bijvoorbeeld, denk ik aan een ontwerp voor een schoudertas.
Kun je landschappen tekenen? Ben je goed in achtergronden in een strip? Het is ongetwijfeld belangrijk om te laten zien waar je heel goed in bent. Ik heb te weinig gezien om te zien waar je nu het beste in bent."If the Muse arrives late for work, you begin without them." Peter S. Beagle
Dit onderwerp heeft 42 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 20-03-2009 15:18.