Welkom. Uw laatste bezoek was woensdag 08 februari 2012 15:33.
Dit onderwerp heeft 36 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 10-08-2011 17:03.
Gastartiest worden
- Geplaatst op zondag 19 oktober 2008 22:16Hey hey~ : D Ik had een aantal vragen over het gastartiest zijn. In hoeverre hebben gastartiesten namelijk invloed op de inhoud van de doujinshi? Wordt er vantevoren bepaald wat de gastartiesten moeten tekenen of wordt er slechts een thema gegeven waaraan de gastartiest zich vervolgens dient te houden? En moet er een kleine manga gemaakt worden of kunnen het ook 'losse' illustraties zijn?
Oh en~ Ik maak al deel uit van een andere artist circle met een paar vrienden, maakt dat iets uit wanneer ik als gastartiest voor Open Minded mee wil helpen?
Ik was nogal nieuwsgierig ernaar omdat het me erg leuk leek om een keer als gastartiest mee te doen in een doujinshi. Maar de definitie van 'gastartiest' leek hier anders uitgelegd dan hoe ik het van de meeste doujinshi circles ben gewend. : D;;
Long post is long. xD Sorry voor de overload van vragen~ xD;;; - Geplaatst op zondag 19 oktober 2008 22:34Over het algemeen wordt er een thema gegeven: dat is het thema van de bundel die op dat moment in productie is, met als beperking de vorm waar vraag naar is. Bijvoorbeeld: als het om een bundel met enkel strips gaat, dan passen daar qua vorm geen illustraties in (maar meestal is er ruimte voor verschillende vormen bijdragen). Soms wordt er een extra verzoek bij het thema gegeven, zoals: 'we hebben al veel slecht af lopende verhalen, kan je er een maken die goed afloopt?' Fan-doujinshi publiceert OpenMinded niet tot nauwelijks (dus geen personages van bestaande series). Qua plot is het meestal, 'doe wat je leuk vindt, maar pleeg overleg'.
De belangrijkste twee voorwaarden zijn dat de bundel nog niet volgeplanned is en je portfolio er voor openminded interessant uit ziet.
In welke cirkel zit je? Heb je al eens iets gepubliceert? Het maakt niets uit, behalve voor onze nieuwsgierigheid. OpenMinded werkt ook vaak samen met leden van Cheesecake of Neutral. - Geplaatst op zondag 19 oktober 2008 22:55Ah I see~. Ik heb voorheen al covers en illustraties voor schoolkranten gemaakt, daarbij kregen we ook een thema en mochten we vervolgens helemaal los gaan. Dus dat zit wel goed. xD Bedankt voor de informatie. Het lijkt me erg leuk om een keer mee te helpen. : )
http://sukaii.deviantart.com/ <-- Mochten jullie geinteresseerd zijn, hier is m'n dA.
Ik zit in een cirkel genaamd S.C.C.A.M.S.!, we zijn van plan om begin/halverwege volgend jaar onze eerste fan-doujinshi te publiceren en daar naast ook nog andere vormen van merchandise (bookmarks, buttons, prints, etc.) te verkopen. : ) - Geplaatst op zondag 19 oktober 2008 22:56Fandoujins hebben vooral hun plek in de jaarlijkse Zomerspecial. Dat is ook de pocket die het meest laagdrempelig is en veel gastartiesten verwelkomt. Voor de grote anthology bundels worden gastartiesten meestal door ons zelf benaderd, maar je mag jezelf altijd bij ons onder de aandacht brengen door je portfolio en motivatie op te sturen.
Of je ergens anders lid bent maakt niet uit. Belangrijk is dat je onze deadlines wel kunt halen ^^
[edit: leuk om te horen van nieuwe doujinshi circles die in de maak zijn
]New interest: BEARD Guy J, now with extra STUBBLE - Geplaatst op zondag 19 oktober 2008 22:59Ah een KHR fandoujinshi? :O
Hmm...misschien kan je me uitleggen waarom de paartjes in deze series altijd met nummertjes worden aangeduid zoals 6914 en 4304 etc.Den Aech <3 - Geplaatst op zondag 19 oktober 2008 23:02Ah okay~. : D
Deadlines zijn geen probleem, zolang ze maar lang genoeg vantevoren bekend zijn gemaakt. xD Onze schoolkrant vond het soms namelijk erg leuk om 2 weken vantevoren pas te melden wanneer de deadline was. xD;;
[Edit: De namen van de personages zijn gekoppeld aan cijfers. Elke lettergreep heeft een cijfer. Bijvoorbeeld "Ro" komt overeen met "Roku", het japanse woord voor 6. Het begon allemaal met Tsuna, "Tsu" = 2, "Na" = 7. De fans zijn er vervolgens mee door gegaan en hebben nu voor bijna elk personage wel een cijfercombinatie. xD]Sense wijzigde dit bericht op 19-10-2008 23:05 met 42% - Geplaatst op maandag 20 oktober 2008 09:57cijfercombinaties! Net als bij Gundam Wing ^-^
Ik vind dat je een leuke tekenstijl hebt.
Heb je ervaring met striptekenen?"If the Muse arrives late for work, you begin without them." Peter S. Beagle - Geplaatst op maandag 20 oktober 2008 11:09Klopt het dat je met openCanvas tekent?

- Geplaatst op maandag 20 oktober 2008 17:16@ narratress: Dank je. ^^ Ik ben in het verleden begonnen met een strip/manga, maar ik heb me daarna vooral gericht op illustraties (ook zwart/wit posters met tones). Maar ik ben wel van plan om het weer op te pakken, aangezien het grootste gedeelte van m'n artist circle ook uit strip/manga zal bestaan.
@ Fenko: Ik heb OpenCanvas een aantal keren gebruikt, maar SAI werkt stukken beter voor mij. SAI is echt geweldig voor digital inking en het inkleuren is veel prettiger. Maar meestal gebruik ik een combinatie van Photoshop CS en SAI. SAI voor lineart en Photoshop voor het inkleuren/tones. - Geplaatst op dinsdag 03 februari 2009 14:37Mijn vriendin werkt ook met OpenCanvas, heel handig programma ^^ maar zelf gebruik ik gimp, ik vind het resultaat van een ingekleurde tekening van beide programma's niet veel verschillen =]Yuna-chan
- Geplaatst op woensdag 10 augustus 2011 15:34Als dit gastenariesten ding nog steeds geld dan jippie~!
maar omdat (als mijn werk erin komt) ik het graag rond dezelfde sfeer houd...
is jullie volgende project met gastartiestenwerk iets vrolijks... of minder vrolijk...
zeg maar dat ik een idee heb rondom welke sfeer ik moet werken enso... wil niet met een blije hippie tekening/verhaal aankomen in een donker drama verhaal XD - Geplaatst op woensdag 10 augustus 2011 17:03Misschien dat je het al ergens gepost hebt, maar mijn advies; plaats hier een link naar je portfolio, dan kan men meteen zien wat je bedoelt met 'de zelfde sfeer'"If the Muse arrives late for work, you begin without them." Peter S. Beagle
Dit onderwerp heeft 36 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 10-08-2011 17:03.
Manga & Anime