Welkom. Uw laatste bezoek was woensdag 08 februari 2012 14:50.

Snel inloggen of registreer uzelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. OpenMinded Forum
  2. Overig
  3. Tekenhoekje
  4. Art Daisuke-Niwa

Dit onderwerp heeft 14 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 01-04-2009 10:36.

Art Daisuke-Niwa

1. Yay! Eindelijk kan ik mijn kunsten postten... Kijk alsjeblieft niet op alle slechte dingen, ik ben nog hard aan het oefenen.

Deze is al best oud maar ik vind hem toch erg mooi en iedereen zei dat ik hem MOEST postten. De ogen zijn iets te groot en ook het haar moet zwarter. Komt allemaal goed zodra een vriendin van mij heeft geholpen met inkleuren op de comp.
    http://i197.photobucket.com/albums/aa226/Rolender/joey4.jpg

Een recente, ben ik best trots op aangezien ik hier de ogen erg mooi van vind. Ook het kleine (soort van eekhoorntje) is best schattig volgens sommigen.
    http://i197.photobucket.com/albums/aa226/Rolender/joey1.jpg

Zouden jullie mij kunnen vertellen waar ik goed op moet letten, wat beter kan, of wat er juist goed uit ziet?
    Alvast bedankt, binnekort meer alleen dan ingekleurd :D :o

Daisuke-Niwa wijzigde dit bericht op 18-05-2008 23:03 met 166%
    check my posts :D

2. Best aardig, alleen handen leer je niet tekenen door ze weg te moffelen, maar door ze wel te tekenen en erop te oefenen :P
    Ook raad ik je aan beter op de anatomie te letten, vooral bij die eerste is het erg storend dat het niet klopt.
    En misschien kleinere ogen, maar dat kan ook een kwestie van stijl zijn.

April wijzigde dit bericht op 19-05-2008 14:59 met 44%: hm nog wat toegevoegd
    Wie dit lezen kan heeft facet-ogen.

3. Wah! Ik vind het echt vet cute! :D
    Je doet de lichamen al veel beter dan ik eerst was. XD
    I like it! <3
    Blijf oefenen!

Ryou Kodama <3

4. Hahah, leuk dat iemand het CUTE noemt :).
    De handen zijn op deze 2 tekeningen weggewerkt omdat ik ze hier toevallig niet heb getekent dus vermijden doe ik niet ;).
    Ik laat wel een keer 1 met handen zien alleen die word ingekleurt op de comp door een vriendin van me.

(Ze moet me toch echt eens gaan leren hoe ik dat moet doen op de comp)

5. http://i197.photobucket.com/albums/aa226/Rolender/joey6.jpg

Ook geen recente, maar ben wel blij met deze tekening omdat hij van de achterkant getekent is. Helaas nog niet ingekleurd maar daar ben ik (althans samen met een vriendin) mee bezig. Comment please!

6. Hehe, ben net klaar met een SUPERMOOIE tekening vind ik.
    Ik ga hem 8 Juni inscannen en inkleuren. Ben er super trots op. Houd vleermuizen en pompoenen in je hoofd want binnekort post ik hem dus ;). hebben mensen og wat aan te merken op me tekeningen trouwens?.
    Ik vind dat ik meer houdingen moet gaan tekenen. Iemand Tipsies?!?!

7. Je art is echt A~DO~RA~BLE~ kvin alleen dat je de nek wel wat dunner kan tekenen... ehm, dat houding ding... tekeningen met poses uitprinten, natekenen, en zo'n tekenpop kopen? :3

8. quote:

Tamao schreef op 26 mei 2008 @ 22:05:
    Je art is echt A~DO~RA~BLE~ kvin alleen dat je de nek wel wat dunner kan tekenen... ehm, dat houding ding... tekeningen met poses uitprinten, natekenen, en zo'n tekenpop kopen? :3

hihi, ik heb nog een hele lieve chibi hier liggen met een broodje in der handen en HELE grote oogjes. Ik ga der (ook 7 juni) postten. Het is een tekening van een vriendin van mij die ik natekende als chibi.

En het klopt van de nek. ik denk dat je de eerste tekening bedoelt?.
    Die is heel erg oud dus daar tekende ik heel anders, hoewel hij best wel mooi is.

Daisuke-Niwa wijzigde dit bericht op 27-05-2008 07:44 met 13%

9. Hmm.. ik moet echt weer eens wat nieuwe tekeningen postten.. Ealynn heef nog steeds geen tips gegeven op me tekeningen (Miauw!!).
    Wat ik het liefst doe is personages creeren en daarvan uit maak ik meestal een verhaal.
    Gek he! aangezien het meestal andersom moet.

O ik moet inderdaad die chibi tekening van een vriendin nog postten.. is al weer z'n tijd geleden zeg dat ik die gemaakt heb.. maar hij is het waard al is die wel een beetje maf!.

Hope to see you soon.!!

10. Tja, ik kan alleen altijd iedereen zeggen denk drie dimensionaal in geometrische vormen als je een figuurtje tekent en ga anatomie leren tekenen en perspectief. Met dat samen begrijp je wat je tekent en kun je het ook op alle manieren en van alle standpunten tekenen. Het belangrijkste is om je verhoudingen goed te krijgen en het belangrijkste in een tekening is over het algemeen het gezicht. Dus daar zou ik het eerste op gaan oefenen. Als je een stokkenpoppetje tekent als eerste dan blijft de anatomie beter op zijn plek. Je hebt nog veel te leren maar er is zeker vooruitgang te zien in die tekeningen.
    Ook en goed hulpmiddel om anatomie leren te begrijpen is het tekenen van een stokpoppetje over een plaatje heen (bijvoorbeeld plaatjes uit reclame folders e.d.) zo leer te zien waar armen en benen precies buigen e.d.

New interest: BEARD Guy J, now with extra STUBBLE

11. Yay Ealynn heeft me tekeningen gezien!
    Super Thanks voor de reactie.. maar wat bedoel je met een stokkepoppetje?
    Zo'n houten pop?
    Nouja, ik ben nu alweer vooruit op me tekeningen aangezien dit zo'n tijd geleden is gepost.. maar ik heb inderdaad erg veel moeite met lichamen.. ik heb ze wel in me hoofd, maar ik krijg ze niet op papier.
    Nouja in ieder geval super bedankt alvast Ealynn, ik ga weer lekker tekenen!!

X, Joey!

12. wel ik heb et even snel uitgetekend wat een lijnpoppetje is ^^ hope it helps =P

http://i28.photobucket.co...t-is-een-stokpoppetje.jpg

13. Hier twee nieuwe tekeningetjes:

http://i197.photobucket.com/albums/aa226/Rolender/Snapshot_20090331.jpg

Deze wil ik gaan gebruiken om in te sturen voor de Op-Minded zomerspecial 2009.
    De foto is met de webcam gemaakt en dit is alleen nog maar een schets.. (net even uitbedacht) iemand misschien nog tips voor het origineel?
    Het heet: Boris meets Ray en hiermee wil ik mijn eerste stap maken naar mijn eigen manga met het personage 'Boris'. Hij heeft hier alleen een nog iets te grote kop :P

http://i197.photobucket.com/albums/aa226/Rolender/Snapshot_20090331_1.jpg

Nog een plaatje met Boris en er kunnen er meerdere volgen op verzoek :)
    Misschien nog tips voor de houdingen?.
    Ik oefen er nu veel op maar kan natuurlijk altijd feedback gebruiken...

Thx!@

14. Leuk dat je een strip gaat maken. :)

Ik raad je aan om naar foto's te kijken voor de juiste houdingen. Google gewoon 'hold', 'sit', etc om voorbeelden te vinden.

Als directe tips: laat de halve rondjes om de buik heen weg, want dit ziet er in realiteit niet zo uit; en maak de ogen iets kleiner. Op het onderste plaatje kunnen de ogen van de persoon met piekhaar wel, maar de ogen van de persoon die vastgehouden wordt zijn te groot.

15. hihi wie houd wie vast.
    Oke, ja de ogen moeten inderdaad kleiner, daar worstel ik soms nog wel is mee, net zoals dat ik vroeger altijd de hoofden 3 maten te groter deed, haha.
    Opzich vind ik de houding van het eerste plaatje wel goed op de handen na en de spieren van Ray moeten nog even wat extra aandacht krijgen..
    Hmm.. Het tweede plaatje heb ik de houding overgenomen uit enkele boeken waarbij ik steeds meer toevoegde.. (personages zijn zelf bedacht :p)
    Mja Thx voor de Feedback, i will practice!@